jueves, 10 de junio de 2010

El Bronx, Harlem... i més aigua!

Hola nois! avui hem matinat, doncs a les vuit del matí teniem contractada l'excursió de contrastos de NY.
Hem començat visitant New Jersey, a l’altra costat del riu Hudson; les ciutats d’aquesta riba del riu podríem dir que són les ciutats dormitori d’una bona part de la gent que treballa a Manhattan. Hem seguit cap al Bronx; un barri amb un passat molt fosc, un present no gaire clar i un futur que no promet gens, doncs resulta que el principal problema actual es la delinquència juvenil de les bandes llatines i d’afroamericans, ( terme políticament correcte del que tots entenem per negres). Aquí al Bronx hem vist l’estadi de béisbol dels NY Yankees, i una sèrie de grafittis a varies parets del barri dedicades a diferents persones mortes per trets de la policia, narcotràfic, guerres de bandes, etc… inclús un nen de cinc anys que va rebre una bala perduda quan jugava al carrer davant de sa mare. Això si tot ho hem vist desde l’autocar fent alguna petita parada per fer fotos. A mi el que m’ha agradat més ha estat quan un negre ens ha dedicat un “calvo” a tots els de l’autocar,… jo crec que si per davant de casa meva passesin cada dia un munt de guiris, mirant-me com si fos una atracció de circ, segurament faria el mateix.

Al sortir del Bronx, hem anat cap a Queens. Curiosament al cap de poca estona ja estavem dins d’una zona de cases de luxe, aquí s’enten el tema de contrastos. Aquesta zona residencial resulta que es diu Malva! Flipa ahir calçots i avui… tapes del Malva. Tot seguit ens han portat a Flashing Meadows, on cada any es celebra l’Open USA de tenis. Aquí s’hi va celebrar una exposició universal l’any 65. Hi ha un parc molt guapo i en perfecte estat; tant els jardins com els seus voltants impecables, de fet com tots els de per aquí. Aquí tot està molt net, hi ha gent escombrant per arreu constantment, la gent es guarda els papers a les butxaques,… us comento això perque resulta que al tornar cap al bus veiem un seguit de burilles fumejant encara, i clar deduim… espanyols, que guarros tio!!! Resulta que allí al bus la penya parlant que si l’outlet, que a Brodway al musical, que la estatua de la llibertat,… i van deixant més rastre que un ramat de cabres, és per flipar, però jo passo de relacionarme més amb aquest tipus de personal, per lo tant aquesta és la última excursió organitzada on m’apunto…. Al menys fins que no em toqui anar amb l’IMSERSO a Benidorm, jeje!

El bus ens deix a Times Square a la una del migdia. Decidim anar a Harlem a dinar i per la tarda anar a Central Park a llogar unes bicis per fer una visita sobre rodes. Dinem en un garito super autèntic, el Amy’s Ruthi, mengem bé i per 40$ tots dos. Però al surtir torna a ploure, com ahir después de dinar. Pillem el metro, i anem cap a l’hotel, quan aclareixi anirem a L’Empire State. A les sis anem cap a l’Empire, quan estem a punt d’arribar fot un ram, que ens deix xops en cinc minuts; ràpid cap a la primera parada de metro que trobem. Resulta que aquesta idea la hem tingut tots els que no voliem anar a cap Starbucks, i el metro estava a petar. Jo estava calat d’aigua, o sigui que tots els que anaven enganxats a mi al metro es deuen haver cagat amb tot,… naltros s’hem fotut un fart de riure i parlant en català allí al mitg, i és que ja ho diuen “al mal tiempo buena cara”.

Sortim del metro proa del Lower East Side, i aquí no plou gens. Explorem la zona, trobem un barri llatí, on ens fotem dins uns carrers que ja et dic jo que si hi entrem de nit sortim per potes i només amb els calçotets. També hem vist el barri jueu. De camí a l’hotel caiem en la tentació i entrem en un McDonalds,… a David el Sr. Donalds ens han dit que tampoc no hi és mai!!!

Bueno demà hem quedat amb el cosí de la Daniela, el Jeison que viu aquí a NY, amb la seva dóna i les seves dos filles.

Salut, petons i abraçades!