martes, 8 de junio de 2010

New York- New York!

Bueno gent, ja som a NY. El viatge amb avió encara no es va fer molt pesat; dins la nostra poca experiència viatgera, ens atreviríem a dir que entre Swissair i Air Europa, (companyia que ens va portar a Punta Cana fa 4 anys), hi ha una diferència com entre un Ferrari i un 600, a favor dels suissos. Al sortir de la terminal del JFK, se'ns acosta un negre bastant "matalot", vestit amb un traje blanc amb la seva boina blanca, que ens diu si busquem un taxi, li diem que si, i ens diu que el seguim; el paio ens porta cap al seu cotxe, un 4x4 negre molt gran, ( al cap de poca estona ens adonem que aquí tots els cotxes són grans), al veure que era un taxi pirata li pregunto quan val el viatge fins Manhattan, em diu que 65$ i li dic que ok. Durant el trajecte el trànsit estava molt espés; li pregunto pel tema i em diu que sempre és així. Fins arribar a l'hotel el tio ens deleita amb un repertori d'imprudències que van fer que la cosa fos més entretinguda, per dir-ho d'alguna manera. Total que arribem, i em passa el tiquet: 98$, resulta que el peatge i la propina també s'havien de pagar!! Primera conclusió del viatge: HEM FET DE GUIRIS 100%!

L' hotel no es res de l'altre món, però compleix els requisits bàsics: net, llit còmode, bany correcte i tranquil. Està situat a la zona de China Town aprop de Little Italy. Dediquem la tarda a visitar la zona més propera a l'hotel; o sigui la part chinesa i italiana, i també ens arribem a la zona zero i wall street. Estem cansats del viatge i decidim retirar; plat de pasta a Little Italy i cap a jeure que estem morts, tot plegat a dormir a les 21:00. Resulta que a les 2de la nit em desperto pensant que ja deu ser de dia, toma jet lag!

Aquest matí em pillat el metro, després de comprar la metrocar-27$ x barba x 7dies, i ens dirigim al Midtown; veiem Times Square, Rockefeller center, Chrysler biulding, Nacions Unides, Gran Central, Brodway, el Madison Square Garden, el Flatiron biulding, i comprem entrades per pujar a l'Empire State, però com que són les tres de la tarda, i volem pujar-hi abans de la posta de sol, per veure el contrast, decidim de pujar-hi demà i anem cap a l'hotel que estem bastant trinxats. Arribem a l'hotel, després de perdrens una mica pel metro. Al vespre visitem la zona de Pier 17, tornem a sopar a Little Italy; els locals de China Town ens fan una mica de mania, tot sigui dit. La sorpresa agradable del dia ha estat la catedral de St. Patrick; és espectacular i no t'esperes trobar un edifici així envoltat de gratacels i la modernitat més absoluta. També comencem a veure que aquí mengen pel carrer, ràpid... i parlant clar i català, MERDA! pizzes, hot dogs, hamburgueses, cafés de mida industrial amb got de plàstic,... en un lloc que feien amanides hi havia una cua tremenda al carrer, unes 25 persones més o menys... potser totes les que és preocupen per la seva alimentació en aquesta gran ciutat.